Tietoa verkkopalvelusta

Tilaus- ja toimitusehdot


Tilaus- ja toimitusehdot

Kodin Terran verkkokaupasta vastaa aina se Kodin Terra -myymälä, jonka asiakas on kulloinkin Kodinterra.fissä valinnut (jäljempänä ”verkkokauppa”). Kodin Terra -myymälän omistaa alueen alueosuuskauppa.

 

Tilaaminen

Kaikki verkkokaupassa esitetyt hinnat sisältävät arvonlisäveron. Toimituskulu ilmoitetaan ostoskorisivulla. Tilauksen maksettava summa määräytyy tilaushetken hintojen mukaan. Verkkokauppa pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin. Verkkokauppa ei takaa, että sivuilla näytettäviä tuotteita on aina saatavilla. Jos tuote loppuu ennen kuin asiakas on maksanut tilauksen, poistuu tuote asiakkaan ostoskorista. Verkkokaupasta ostettuja tuotteita ei saa jälleenmyydä.

Ostaminen ei edellytä rekisteröitymistä tai asiakasomistajuutta. Mahdollisia etukoodeja voi käyttää vain yhden tilausta kohti. Erilaisia etuja ei voi yhdistää. Onnistuneen tilauksen päättää tilausvahvistus, joka lähetetään automaattisesti tilaajan antamaan sähköpostiosoitteeseen. Tilausvahvistus kannattaa säilyttää. Tilausvahvistuksesta voi myöhemmin tarkistaa tilauksen tiedot. Tilausvahvistus toimii ostoksesi kuittina. Kun tilaus on maksettu, se siirtyy käsiteltäväksi eikä tilausta voi enää muuttaa.

Verkkokaupalla on oikeus olla hyväksymättä tilausta syytä ilmoittamatta. Verkkokauppa pidättää oikeuden tilauksen perumiseen myös selvien hintavirheiden osalta. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa niin merkittävästi tuotteen oikeasta hinnasta, että asiakkaan katsotaan ymmärtäneen virheellisyyden.

Ostamalla verkkokaupasta tilaaja hyväksyy, että verkkokauppa lähettää tilaajalle kirjepostia, sähköpostia tai tekstiviestejä tilaukseen ja toimitukseen liittyvissä asioissa.

 

Bonus ja maksutapaetu

Ostoksista (tuotteet ja toimituskulu) voidaan maksaa Bonusta (1 - 5 % koko asiakasomistajatalouden kuukauden bonusostoista) asiakkaalle, jolla on S-Etukortti. Ostoksista (tuotteet ja toimituskulu) voidaan maksaa maksutapaetua (0,5 %), kun asiakas maksaa verkkokauppaostokset S-Etukortti Visalla tai S-Pankin verkkopankkimaksulla. Bonuksen ja maksutapaedun maksamista varten asiakkaan tulee rekisteröityä verkkokauppaan ja liittää asiakasomistajatiedot osaksi verkkokaupan asiakastietoja. Asiakasomistajan tunnistamispalvelussa asiakas hyväksyy Bonuksen ja maksutapaedun maksamista edellyttävien tietojen välittämisen verkkokauppaan. Kuukauden ostoista kertynyt Bonus ja maksutapaetu maksetaan osuuskaupan asiakasomistajatalouden pääjäsenen etujen maksutilille S-Pankkiin seuraavan kuun 10. päivään mennessä. Verkkokauppa ei voi jälkikäteen lisätä verkkokaupasta tehtyjä ostoksia asiakasomistajatalouden kuukauden Bonusostokertymään. Bonuksen ja maksutapaedun kerryttäminen sekä S-Etuhintojen hyödyntäminen edellyttävät, että verkkokaupan asiakastietoihin on liitetty asiakasomistajatiedot ja tilaaminen tehdään kirjautuneena. Yrityskorteilla maksetut ostot eivät kerrytä Bonusta tai maksutapaetua.

 

Maksaminen

Verkkokaupassa tilaus maksetaan pääsääntöisesti ennen tuotteiden toimittamista. Tilaus tulee maksaa käyttäen suomalaisia verkkopankkeja, yleisimpiä maksukortteja tai laskulla/osamaksulla.

Maksukorteista maksuvälineenä käyvät Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit. Verkkokaupassa on käytössä seuraavien pankkien verkkopankkimaksu: S-Pankki, Nordea, Osuuspankki, Sampo Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, Aktia sekä Säästö- ja Paikallisuusosuuspankit. Luottokorttilaskulla tai tilitapahtumissa myyjänä näkyy Kodin Terra -verkkokauppa.

Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti SSL-salatulla maksulomakkeella, josta tiedot lähetetään edelleen salattuna Netsille. Mitään korttitietoja ei tallenneta kaupan omaan järjestelmään. Pankkitunnuksilla maksaessa asiakas ohjataan suomalaisten verkkopankkien maksupalveluihin, joissa maksutapahtumat rekisteröidään turvallisesti kunkin pankin omassa maksujärjestelmässä. Ks. lisätietoja tietosuoja- ja turvallisuussivulta.

Maksamisen jälkeen lähetämme asiakkaalle sähköpostitse tilausvahvistuksen tilatuista tuotteista. Jos tilaus toimitetaan postin kautta pakettina, voi asiakas seurata paketin etenemistä myymälältä saamallaan pakettitunnuksella.

Kodin Terra -verkkokauppa tarjoaa yhteistyössä Collector Credit Ab:n kanssa mahdollisuuden asiakasomistajille maksaa laskulla tai osamaksulla. Valitessanne maksutavaksi Kodin Terran Verkkotilin, saatte tilatut tuotteet kotiin ennen niiden maksamista. Kodin Terran Verkkotilin voi saada 20 vuotta täyttänyt vakituisessa työsuhteessa oleva Suomessa asuva henkilö. Laskun voi maksaa koko summan kerralla tai jakaa maksun pienempiin eriin. Laskut erääntyvät kuukauden viimeisenä päivänä.

 

Saatavuus ja toimitusaika

Verkkokaupassa ostokoriin siirrettävissä oleva tuote on myymälän hyllyssä. Tuote kerätään myymälässä asiakkaalle yleensä seuraavana arkipäivänä. (Huom! yleiset juhlapäivät; joulu ja pääsiäinen voivat vaikuttaa toimitusaikaan). Joissakin tapauksissa tilattu tuote voi olla loppunut myymälöistämme. Tämä voi johtua virheestä varastosaldossamme. Tuotteen ollessa loppu ilmoitamme siitä vastaanottajalle sähköpostitse. Puuttuva tuote hyvitetään tai ilmoitetaan saapuvaksi asiakkaalle myöhemmin. Verkkokauppa ei vastaa verkkokaupasta riippumattomista viivästyksistä toimituksissa. Toimituksen viivästyessä yli 7 arkipäivää tilauksen maksuhetkestä ota yhteyttä myymälään, josta olet tuotteen tilannut.

 

Toimitusehdot

Verkkokaupan lähetysten kuljetuksista vastaa pääasiassa Posti Oy. Toimitusaika postipaketeilla on tavallisesti 1-4 arkipäivää ja rahtitoimituksilla 1-10 arkipäivää. Toimitusaika voi kuitenkin vaihdella tuotekohtaisesti. Tuotteen toimitusaikaan vaikuttaa valittu toimitustapa. Jos et ole saanut saapumisilmoitusta 7 arkipäivän kuluttua tilauksen tekemisestä tai sinuun ei ole oltu yhteydessä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Kuljetusalueista riippuen isommissa kodinkoneissa toimitusaika voi viivästyä palvelulupauksesta. Postin jakelualueista riippuen kotiinkuljetuksen sekä asennuspalvelun aikataulut vaihtelevat ja tästä syystä Kodin Terran verkkokauppa ei takaa palvelun toteutumista 1-3 arkipäivän sisällä.

Tilauksen vastaanottaja saa saapumisilmoituksen joko sähköpostiin, tekstiviestillä tai postitse, kun paketti on saapunut postin toimipaikkaan. Kirjelähetys toimitetaan suoraan postilaatikkoon. Pakettitoimituksen etenemistä voit seurata postin JJFI-alkuisen seurantakoodin avulla. Seurantakoodi lähetetään sähköpostitse, kun paketti on lähtenyt myymälästä. Toimitusosoitteen tulee olla Suomessa (huom. ei toimitusta Ahvenanmaalle). Tilauksia ei toimiteta ulkomaille. Tilaaja voi valita toimitusosoitteeksi muun kuin oman osoitteensa (esim. lahjatilaukset). Tällöin tilaajan on tilausta tehdessä annettava myös vastaanottajan toimitusosoite, sähköpostiosoite sekä matkapuhelinnumero, jotta vastaanottaja saa ilmoituksen lähetyksestä.

Voit valita tuotteellesi toimitustavan haluamasi mukaan. Huomioithan kuitenkin, että verkkokauppa sulkee pois toimitustapavaihtoehdot, joihin tilausta ei mittojen tai painon takia voida toimittaa. Painoltaan 35 kg tai sitä suuremmat tavarat on mahdollista tilata ainoastaan kotiinkuljetuksena.

Kotiinkuljetus on mahdollista vain sellaisiin osoitteisiin, joihin on kiinteä tieyhteys. Lisäksi rahtitoimituksissa tulee huomioida, että toimitusosoitteen tien tulee sallia painorajoituksiltaan raskaat ajoneuvot ja kohteessa tulee olla riittävästi tilaa kuorman purkuun ja kuorma-auton kääntymiseen.
Tuotteen mitat voi tarkistaa tuotetietojen alta ”Ominaisuudet” -välilehdeltä. Mikäli tilaat useampia tuotteita yhdellä tilauksella, paketin koko määrittää toimitustavan.

 

Toimitusvirhe

Jos lähetyksestäsi puuttuu tilaamasi tuote / tuotteita, ystävällisesti pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme. Lähetämme sinulle tilaukseltasi puuttuneen tuotteen, mikäli mahdollista. Muussa tapauksessa toimittamattoman tuotteen arvo hyvitetään sinulle takaisin.

 

Saapumisilmoitus

Toimitusaika on tavallisesti 1-4 arkipäivää, rahtitoimituksissa 1-10 arkipäivää. Tarkista tuotekohtainen toimitusaika tuotekortilta tai tilausvahvistuksestasi.

Lähetyksen saapumisesta ilmoitetaan vastaanottajalle tekstiviestillä (tarkistathan, että matkapuhelinnumero on oikein), sähköpostitse tai postitse toimitettavalla saapumisilmoituksella. Mikäli noudat tuotteesi myymälästä, saat kuittauksen sähköpostilla ja tekstiviestillä, kun tuotteet ovat noudettavissa myymälästä.

Jos et ole saanut saapumisilmoitusta lähetyksestä 7 arkipäivän kuluessa tilauksen maksamisesta, ota yhteys asiakaspalveluun. Tarkista myös, että sait tilauksen maksamisen jälkeen tilausvahvistuksen sähköpostiisi, mikä merkitsee, että tilauksen tekeminen ja maksu onnistuivat. Tarkista tilausvahvistuksesta myös, että vastaanottajatiedot ovat oikein.

 

Tilausmuutokset

Tilaukseen ei voi tehdä muutoksia sen jälkeen, kun tilaus on maksettu. Maksamisen jälkeen tilaus siirtyy välittömästi eteenpäin käsiteltäväksi. Toimitusprosessin nopeuden takia tilausta ei pystytä muuttamaan jälkikäteen.

 

Mahdolliset ristiriidat

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Kuluttaja voi hakea ratkaisua verkkokaupassa tehtyä kauppaa koskevan riitaan myös ODR-foorumin kautta, http://ec.europa.eu/odr . Asian käsittelyssä käytettävä sähköpostiosoite Kodinterra.fitä koskevissa tilanteissa on s-kuluttajaneuvonta@sok.fi

ODR-foorum on Euroopan komission verkkovälitteinen riidanratkaisufoorumi, jonne on koottu yhteen kaikki eurooppalaiset riidanratkaisuelimet. Foorumin nimi juontuu verkkovälitteistä riidanratkaisua tarkoittavista sanoista online dispute resolution (ODR platform). Palvelu toimii kaikilla EU:n virallisilla kielillä. ODR-foorum on perustettu ensisijaisesti toisessa EU-maassa sijaitsevan verkkokaupan kanssa syntyvien riitatilanteiden ratkaisemista varten.

Suomalaisen kuluttajan kannattaa edelleen ensisijaisesti ottaa ensin yhteyttä kuluttajaneuvontaan asian selvittämiseksi, jos suomalaisen verkkokaupan kanssa on syntynyt riitatilanne, josta myyjä ja kuluttaja eivät pääse keskenään sovintoon.

 

Valtakirja

Voit tarvittaessa valtuuttaa toisen henkilön noutamaan pakettisi myymälästä Kodin Terran verkkokaupan valtakirjalla. Löydät valtakirjan linkistä. Täytäthän valtakirjan huolellisesti ja pyydä valtuutettua henkilöä luovuttamaan valtakirja myymälään tilauksen noudon yhteydessä. Valtuutettua henkilöä pyydetään esittämään myös henkilöllisyystodistus.

 

Palauttaminen

Voit halutessasi vaihtaa tai palauttaa Kodin Terran verkkokaupasta ostamasi, käyttämättömän ja myyntikelpoisen tuotteen 14 vrk:n sisällä.

Alle 35 kg painoisen, postipakettina toimitetun tuotteen palautusmaksu asiakkaalle on 3 €.

Jos tuote on viallinen, Kodin Terra vastaa palautuskustannuksista. Viallisten tuotteiden palautukseen asiakkaan tulee liittää kattava seloste viasta.

Pakkaa palautettavat tuotteet huolellisesti siten, että ne eivät saa kolhuja palautuessaan. Toimituksen mukana toimitetaan asiakkaalle palautusohje, jota asiakkaan tulee noudattaa palautuksessa. Palautuksen voi tehdä kaikkiin Postin toimipisteisiin, myymälään josta tuote on ostettu, tai Postin pakettiautomaattiin, josta toimitus on alun perin noudettu.
Huomioithan, että palautettavien tuotteiden tulee olla samassa kunnossa palautuessaan verkkokaupalle. Tästä johtuen pakkaukseen tulee kiinnittää erityisesti huomaavaisuutta. Asiakaspalautuksen pakkaaminen on asiakkaan vastuulla.

Hyvitys tehdään 14 vuorokauden kuluessa, kun verkkokauppa on vastaanottanut palautuksen. Palautettavasta summasta vähennetään palautusmaksu 3 €.

Katso tarkemmat palautusohjeet tästä.

Tulosta palautuslomake tästä.


Asiakaspalvelu
Onko sinulla kysyttävää? Autamme mielellämme!
 
Tarvitsetko vastauksen heti?
1. Etsi vastaus nopeasti ja helposti Usein kysyttyä -osiosta
2. Tarvitsetko apua palvelun käytössä? Lue ohjeita Verkkokaupan osto-oppaasta

3.Ota yhteyttä myymälään puhelimitse

Lähetä meille viesti verkkokaupan sivuilla olevalla lomakkeella.
Pyrimme vastaamaan yhteydenottoosi kahden arkipäivän aikana. Vastaus lähetetään antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Jos asia on kiireellinen, otathan yhteyttä puhelimitse

 

Sivun alkuun