Asiakaspalvelu

Osto-opas verkkokaupan asiakkaille

Verkkokaupasta ostamisessa on neljä päävaihetta:


1. Etsi ja valitse tuotteet
2. Siirry ostokoriin
3. Anna toimitusehdot
4. Maksa

Ostaminen ei vaadi rekisteröitymistä. Rekisteröityminen tekee ostamisesta kuitenkin helpompaa ja tällöin ostoista saa myös Bonusta.

1.1 Tuotteiden etsiminen

Löydät haluamasi tuotteet joko käyttämällä verkkokaupan hakutoimintoa, selaamalla valikoimia osastoittain, tuoteryhmittäin tai merkeittäin.
Haku-toiminnon kautta tuotetta voi etsiä tuotteen nimen tai tuotekuvauksen perusteella. Kun syötät hakukenttään kaksi kirjainta tai enemmän, hakutoiminto alkaa automaattisesti ehdottaa hakuun sopivia tuotteita. Hakutuloksia voi rajata valitsemalla hakutulossivun vasemmasta reunasta yhden tai useamman täsmentävän kriteerin tai hintaryhmän. Jos hakutuloksia on paljon, näytetään tulokset useilla sivuilla, joita voi selata nuoli-näppäimiä tai hakutulossivun numeroa käyttäen.
Valikoimaa voi selata hakemiston kautta osastoittain, tuoteryhmittäin tai merkeittäin. Hakemisto avautuu klikkaamalla "Selaa osastoittain linkkiä", jonka jälkeen listasta valitaan haluttu osasto ja sen jälkeen haluttu tuoteryhmä. Tuoteryhmän tuotteet näkyvät ensisijaisesti myynnin mukaisessa järjestyksessä. ”Lajittele” -nappia painamalla tuotteet voi järjestää nimen, hinnan tai uutuuden mukaan.

1.2 Tuotteiden valinta

Tuote valitaan ostoskoriin tuotelistauksesta klikkaamalla ostoskorin kuvaa tai tuotesivulta klikkaamalla "Lisää"-nappia. Tässä tuote vasta lisätään verkkokaupan ostoskoriin, tilauksen vahvistaminen ja maksaminen tehdään myöhemmässä vaiheessa. Ostoskori ei varaa tuotetta: Tuotevaraus tapahtuu vasta tilauksen maksun jälkeen.

1.3. Tuotteiden vertailu

Vertailu-toiminnon avulla voi tuotteiden ominaisuuksia verrata toisiinsa. Halutut tuotteet valitaan vertailuun tuotelistauksesta aktivoimalla "vertaile"-ruutu tai tuote-sivulta "Lisää"-napin vieressä olevaa nuoli-valikon kautta.
Kerrallaan voi vertailla enintään viittä tuotetta. Vertailuun pääsee joko klikkaamalla tuotelistauksessa "Vertaile"-linkkiä tai tuotesivulta nuoli-valikosta valitsemalla "Vertaile".

2. Ostoskori

Kun olet siirtänyt haluamasi tuotteet ostoskoriin, voit ostaa tuotteet antamalla toimitustiedot ja maksamalla ostokset.
Siirry verkkokaupan ostoskoriin klikkaamalla sivun oikeassa yläreunassa olevaa ostoskori-kuvaketta. Ostoskorissa näet valitsemasi tuotteet ja ostosten kokonaissumman. Voit halutessasi poistaa tuotteita korista tai lisätä niitä toivelistalle myöhemmin ostettavaksi. Jos haluat jatkaa ostoksia, pääset takaisin kauppaan klikkaamalla "Jatka ostoksia"-näppäintä. Jos haluat ostaa tuotteet, paina "Jatka kassalle"-näppäintä.

3. Toimitustiedot

Siirryttäessä ostoskorista kassalle annetaan seuraavaksi tilauksen toimitustiedot. Jos et ole kirjautunut verkkokauppaan, voit jatkaa seuraavassa vaiheessa joko kirjautumalla, rekisteröitymällä tai jatkamalla ilman kirjautumista.
Rekisteröityneelle asiakkaalle toimitustiedot on täytetty valmiiksi. Halutessasi voit muuttaa toimitusosoitettasi, lisätä uuden toimitusosoitteen tai valita toimituksen myymälään.
Jos jatkat kirjautumatta, pyydetään sinua seuraavaksi syöttämään toimituksessa tarvittavat nimi- ja osoitetiedot. Voit halutessasi valita toimituksen myymälään, kotiin tai postiin.
Kun olet tarkastanut, että toimitustiedot ovat oikein, jatka maksamaan klikkaamalla "Jatka kassalle"-näppäintä. Jos haluat muuttaa ostoskorin sisältöä tai jatkaa ostoksia, klikkaa "Palaa ostoskoriin"-näppäintä

4. Maksaminen

Voit maksaa ostoksesi joko yleisimpiä luottokortteja suomessa myönnettyjä (Visa, Visa Electron, Mastercard) tai verkkopankkeja (S-Pankki, Nordea, Osuuspankki, Aktia ja Paikallisosuuspankit, Ålandsbanken, Handelsbanken ja Danske Bank) käyttäen, tai voit valita maksutavaksi Kodin Terran verkkokauppatilin osamaksun tai laskun.
Jos käytössäsi on alennuskoodi, syötä koodi sille varattuun kenttään ja paina "Vahvista” -näppäintä. Tällöin alennus aktivoituu ja se hyvitetään ostosten summasta. Jos keskeytät maksamisen koodin aktivoinnin jälkeen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme käyttämättömän koodin aktivoimiseksi uudelleen.
Valitse haluamasi maksutapa luettelosta, lue ja hyväksy ostoehdot, ja paina sen jälkeen "Siirry maksamaan"-näppäintä. Tällöin pääset valintasi mukaan syöttämään luottokortin tiedot, maksamaan verkkopankkisi palvelussa tai täyttämään osamaksusopimuksessa tai laskussa tarvittavat tiedot.

5. Tilausvahvistus

Kun maksu on hyväksytty, palaat tilausvahvistussivulle, jossa on kerrottu tilauksen tiedot: tilausnumero, tilausaika, toimitusosoite, toimitustapa, maksutapa, tilauksen summa, arvioitu toimitusaika ja tilauksen sisältö. Tilausvahvistussivun voi tulostaa klikkaamalla "Tulosta kuitti"-näppäintä.
Varsinainen tilausvahvistus lähetetään automaattisesti toimitustiedoissa antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Tilausvahvistus on kuitti tilauksestasi, joka toimii myös takuukuittina ja siksi se kannattaa säilyttää.

6. Toimitukset ja niiden seuranta

Tilattujen tuotteiden toimitustapa ja toimitusaika vaihtelee tuotteittain. Postipaketteina toimitettavien tuotteiden toimitusaika on yleensä 1 - 4 arkipäivää, suursäkkien ja rahtina toimitettavien tuotteiden 1-10 arkipäivää. Postipakettina tai kotiinkuljetuksena toimitettavia tilauksia voi seurata Postin seurantapalvelun kautta. Seurannassa tarvittava koodi lähetetään sähköpostiisi, kun tilaus on lähtenyt varastosta. Suursäkkien tai rahtina toimitettavien tuotteiden etenemistä ei voi seurata. Lisätietoa tilauksen seuraamisesta voit lukea seurantaohjeista.
Tilaukset toimitetaan yleensä pakettina kotiin, Postin toimipaikkaan, Postin pakettiautomaattiin tai myymälään. Suuret kodinkoneet ja muut isot tuotteet, joiden paino on yli 35 kg toimitetaan aina asiakkaalle kotiin tai asiakas voi noutaa ne myymälästä. Tilaukselle voi syöttää myös vaihtoehtoisen toimitusosoitteen.

7. Asiakaspalvelu

Jos sinulla on kysyttävää tilaamiisi tuotteisiin tai tilaukseesi liittyen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme joko palautelomakkeella tai puhelimitse myymälään, josta olet tuotteen tilannut. Myymälöiden puhelinnumerot.

Jos sinulla on kysyttävää lasku- tai osamaksulla maksamiseen, ota yhteyttä joko sähköpostilla s-verkkokauppa@collector.fi tai puhelimitse 020 743 49 17 (ma - pe 9 - 17).

8. Tuotteiden palauttaminen

Tilatuilla tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus. Palautuksesta veloitetaan 3€ palautusmaksu. Huomaa, että palautettavien tuotteiden tulee olla myyntikuntoisia. Tuotteen voi palauttaa kaikkiin postitoimipaikkoihin ja Postin pakettiautomaattiin (palautus on tehtävä samaan automaattiin, josta toimitus noudettu). Palautuksen voi tehdä myös veloituksetta siihen myymälään, josta tuote on alunperin tilattu.

Verkkokauppa maksaa asiakasreklaamatioiden ja virhetoimitusten lähetyskulut. Erilliskuljetuksien osalta katso lisätietoja palautusehdoista. Rahat palautetaan 30 päivän kuluessa tilauksessa käytetyn maksutavan kautta.
Palauta kaikki tuotteeseen kuuluvat osat, kuten käyttöohjeet ja kaupanpäälliset.
Täytä tilauksen lähetteen palautusilmoitus ja liitä se pakettiin.
Jos maksoit ostoksen verkkopankkimaksuna, anna myös tilinumerosi.
Suojaa palautetut tuotteet hyvin, käytä vastaavaa pakettia, jossa tuote toimitettiin ja sulje paketti huolellisesti.
Kirjoita paketin päälle osoitteeksi "ASIAKASPALAUTUS Kodin Terra Verkkokauppa palautustunnus xxx” Palautustunnuksen löydät lähetyksestä.
Vie palautus Postin toimipaikkaan tai myymälään ja pyydä kuitti palautuksesta, tai tee palautus Postin pakettiautomaattiin (automaattiin, josta toimitus noudettu). Säilytä kuitti vähintään 3 kk ajan. Lisätietoja palauttamisesta voit lukea täältä.

 

Sivun alkuun