Asiakaspalvelu

Verkko-ostamisen toimitustavat

Tuotteen toimituskulut maksetaan tilauksen maksamisen yhteydessä. Toimituskulut voivat muuttua kampanjoista riippuen. Toimitusaika on 1-3 arkipäivää. Toimitusaika voi kuitenkin vaihdella tuotekohtaisesti. Kuljetusalueista riippuen, isommissa kodinkoneissa toimitusaika voi viivästyä palvelulupauksesta.

  • Smart-posti 4,90 €

  • Nouto Postin toimipisteestä 8,50 €
  • Toimitus kotiin 12,50 €
  • Nouto myymälästä 0,00 €
  • Kodinkoneen toimitusmaksu 45 €
  • Asennusmaksu 40 €
  • Kierrätysmaksu 18 €

 

Lähetys on noudettavissa 14 vuorokauden ajan saapumisilmoituksesta. Postin pakettiautomaateissa lähetys säilyy 7 vuorokauden ajan.

Toimituskuluista ja asennuksesta saa myös Bonusta ja maksutapaetua!
 

Toimitusehdot

Verkkokaupan lähetysten kuljetuksista vastaa Itella Oyj. Toimitusaika on tavallisesti 1-3 arkipäivää. Toimitusaika voi kuitenkin vaihdella tuotekohtaisesti. Tuotteen toimitusajan näet verkkokaupassa tuotteen tuotekortilta. Jos et ole saanut saapumisilmoitusta 7 arkipäivän kuluttua tilauksen tekemisestä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Kuljetusalueista riippuen, isommissa kodinkoneissa toimitusaika voi viivästyä palvelulupauksesta. Postin jakelualueista riippuen kotiinkuljetuksen sekä asennuspalvelun aikataulut vaihtelevat ja tästä syystä Prisma verkkokauppa ei takaa palvelun toteutumista 1-3 arkipäivän sisällä.

Tilauksen vastaanottaja saa saapumisilmoituksen joko sähköpostiin, tekstiviestitse tai postitse, kun paketti on saapunut postin toimipaikkaan. Kirjelähetys toimitetaan suoraan postilaatikkoon. Pakettitoimituksen etenemistä voit seurata postin JJFI-alkuisen seurantakoodin avulla. Seurantakoodi lähetetään sähköpostitse, kun paketti on lähtenyt varastolta. Toimitusosoitteen tulee olla Suomessa (huom. ei toimitusta Ahvenanmaalle). Tilauksia ei toimiteta ulkomaille. Tilaaja voi valita toimitusosoitteeksi muun kuin oman osoitteensa (esim. lahjatilaukset). Tällöin tilaajan on tilausta tehdessä annettava myös vastaanottajan toimitusosoite, sähköpostiosoite sekä matkapuhelinnumero, jotta vastaanottaja saa ilmoituksen lähetyksestä.

Voit valita tuotteellesi toimitustavan haluamasi mukaan. Huomioithan kuitenkin, että verkkokauppa sulkee pois toimitustapavaihtoehdot, joihin ei tilausta mittojen tai painon takia voida toimittaa. Painoltaan 35kg tai sitä suuremmat tavarat on mahdollista tilata ainoastaan kotiinkuljetuksena.

Kirjojen toimitusaika on normaalisti 3 – 6 arkipäivää, mutta se vaihtelee tuotekohtaisesti saatavuuden mukaan. Tuotteen arvioitu toimitusaika löytyy tuotekortilta. Mikäli tilauksella on kirjoja, joilla on erilainen toimitusaika, tilaus voidaan toimittaa useammassa osassa. Tiedon jälkitoimitukseen jääneistä kirjoista saat lähetyksen mukana olevalla lähetteellä.  Kuluttajasuojalain etäkaupan 6. luvun (13.6.2014) mukaan tilaajalla on oikeus purkaa kauppa, jos toimitusaika viivästyy kohtuuttomaksi.

Kotiinkuljetus on mahdollista vain sellaisiin osoitteisiin, joihin on kiinteä tieyhteys.  
Toistaiseksi kaikista myymälöistä ei ole mahdollista noutaa verkkokaupan lähetyksiä. Tuotteen mitat voi tarkistaa tuotetietojen alta ”Ominaisuudet” –välilehdeltä. Mikäli tilaat useampia tuotteita yhdellä tilauksella, paketin koko määrittää toimitustavan.

Toimitusvirhe

Jos lähetyksestäsi puuttuu tilaamasi tuote / tuotteita, ystävällisesti pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme. Lähetämme sinulle tilaukseltasi puuttuneen tuotteen, mikäli mahdollista. Muussa tapauksessa toimittamattoman tuotteen arvo hyvitetään sinulle takaisin.

Saapumisilmoitus

Toimitusaika on tavallisesti 1-3 arkipäivää. Tarkista tuotekohtainen toimitusaika tuotekortilta tai tilausvahvistuksestasi.

Lähetyksen saapumisesta ilmoitetaan vastaanottajalle tekstiviestitse (tarkistathan, että matkapuhelinnumero on oikein), lähetetään sähköposti tai jaetaan saapumisilmoitus postiluukkuun.Myymälään tilatuista tilauksista ilmoitetaan ainoastaan tekstiviestitse.

Jos et ole saanut saapumisilmoitusta lähetyksestä 7 arkipäivän kuluessa tilauksen maksamisesta, ota yhteys asiakaspalveluun. Tarkista myös, että sait tilauksen maksamisen jälkeen tilausvahvistuksen sähköpostiisi, mikä merkitsee, että tilauksen tekeminen ja maksu onnistuivat. Tarkista tilausvahvistuksesta myös, että vastaanottajatiedot ovat oikein.

Huomioitavaa on, että kirjelähetyksille ei muodostu postin seurantakoodia ja tästä syystä kirjelähetyksiä on lähes mahdotonta jäljittää.

Tilausmuutokset

Tilaukseen ei voi tehdä muutoksia sen jälkeen, kun tilaus on maksettu. Maksamisen jälkeen tilaus siirtyy välittömästi eteenpäin käsiteltäväksi. Toimitusprosessin nopeuden takia tilausta ei pystytä muuttamaan jälkikäteen.

Valtakirja

Voit tarvittaessa valtuuttaa toisen henkilön noutamaan pakettisi myymälästä Prisma verkkokaupan valtakirjalla. Löydät valtakirjan linkistä. Täytäthän valtakirjan huolellisesti ja pyydä valtuutettua henkilöä luovuttamaan valtakirja myymälään tilauksen noudon yhteydessä. Valtuutettua henkilöä pyydetään esittämään myös henkilöllisyys todistus.