Asiakaspalvelu

Usein kysyttyä

Miten pääsen selaamaan Kodin Terran ilmoituksia? >
Miten palautan tuotteen?>
Tuotteeni on viallinen, mitä teen? >
Miksi en saa maksettua tilausta laskulla? >
Miksi sivusto ei toimi? >
Onko tuotteilla vaihto-oikeutta? >
Miksi en saanut tilausvahvistusta? >
Missä tilaukseni viipyy? >
Mistä näen tuotteen saatavuuden? >
Miksi rekisteröityminen kannattaa? >
Saanko kodinterra.fistä löytämäni tuotteen varmasti Kodin Terra-myymälästä? >
Tuotteen hinta oli muuttunut. Mistä on kyse? >
Miksi saman tuotteen hinta voi vaihdella eri myymälöiden osioissa kodinterra.fi -verkkopalvelussa? >
Miksi kaikki Kodin Terran hyllyssä olevat tuotteet eivät näy kodinterra.fi -verkkopalvelussa? >
Voinko varata haluamani tuotteen Kodin Terrasta, ja tulla hakemaan sen myöhemmin? >
Tilaako Kodin Terra tuotteita asiakkaan pyynnöstä? >
Miten voin liittyä asiakasomistajaksi? >

 

Miten pääsen selaamaan Kodin Terra ilmoituksia?

Kodin Terran ajankohtaisimmat aiheet ovat sivuston etusivulla, ja siitä klikkaamalla pääset tutustumaan kampanjan tuotteisiin.

Omaa myymälääsi koskevat Kodin Terra -ilmoitukset ja kampanjat löydät oranssista yläpalkissa näkyvää ”Tästä ilmoitimme”-otsikkoa klikkaamalla.

 

Miten palautan tuotteen?

Verkosta kerättäväksi tilattuja tuotteita voi palauttaa myymälään. Palautetun tuotteen tulee olla samassa kunnossa kuin se oli vastaanotettaessa.

Käyttämättömän ja myyntikelpoisen, Kodin Terra-myymälästä ostetun tuotteen voi palauttaa 14 vrk:n sisällä ostamisesta mihin tahansa Kodin Terra-ketjun yksikköön, mikäli kyseinen tuote on tämän Kodin Terran valikoimissa. Huomaathan, että myös pakkauksen on oltava ehjä ja myyntikelpoinen. Poikkeuksena ovat tuotteet, joita ei hygieniasyistä tai alan tavan mukaan voida palauttaa esim.

  • avatut/vajaat myyntipakkaukset
  •  henkilökohtaiset suojaimet
  •  sävytetyt maalit
  •  laastit ja tasoitteet
  •  sahauspalvelun- ja mittaanleikatut tuotteet
  •  tilausmyyntituotteet
  •  kasvit
  •  talvella maalituotteet, vedeneristeet, primerit, liimat ja silikonit eivät ole palautuskelpoisia jäätymisriskin vuoksi

Palautukset hoidetaan Kodin Terran neuvonnassa. Ole hyvä ja ota kuitti mukaan.

 

Tuotteeni on viallinen, mitä teen?

Tuotteiden takuu- ja huoltoasioissa ota yhteyttä sen Kodin Terran infoon, josta olet ostanut tuotteen. Ole hyvä ja ota tuotteen takuukuitti mukaan.

 

Miksi en saa maksettua tilaustani laskulla?

Lasku tai osamaksu on mahdollinen vain Asiakasomistajille 0,01-1200€ ostoissa. Laskulla maksamista varten asiakkaan on tunnistauduttava Asiakasomistajaksi TUPAS-tunnistuspalvelun kautta ja rekisteröidyttävä verkkokauppaan. Teemme luottotietojen tarkastuksen tilauksen yhteydessä. Asiakkaan tulee olla 20 vuotta täyttänyt vakituisesti Suomessa asuva henkilö.  Huomioitavaa on, että henkilötiedoissa tulee ilmoittaa oma vakituinen kotiosoite.

 

 

Miksi verkkosivusto ei toimi?

Tietokoneella on oltava evästeet sallittuja sekä Java-script päivitetty uusimpaan versioon. Suosittelemme käyttämään viimeisimpiä versioita selaimista: Firefox, Chrome ja IE. 

 

Onko tuotteilla vaihto-oikeutta? 

Mikäli haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen, palauta tilaamasi myyntikuntoinen tuote myymälään, josta tuotteen noudit.

Käyttämättömän ja myyntikelpoisen, Kodin Terra-myymälästä ostetun tuotteen voi vaihtaa 14 vrk:n sisällä ostamisesta missä tahansa Kodin Terra-ketjun yksikkössä, mikäli kyseinen tuoteryhmä on tämän Kodin Terran valikoimissa. Huomaathan, että myös pakkauksen on oltava ehjä ja myyntikelpoinen. Poikkeuksena ovat tuotteet, joita ei hygieniasyistä tai alan tavan mukaan voida vaihtaa, esim.

  • avatut/vajaat myyntipakkaukset
  •  henkilökohtaiset suojaimet
  •  sävytetyt maalit
  •  laastit ja tasoitteet
  •  sahauspalvelun- ja mittaanleikatut tuotteet
  •  tilausmyyntituotteet
  •  kasvit
  •  talvella maalituotteet, vedeneristeet, primerit, liimat ja silikonit eivät ole palautuskelpoisia jäätymisriskin vuoksi

Vaihdot hoidetaan Kodin Terran neuvonnassa. Ole hyvä ja ota kuitti mukaan.

 

Miksi en saanut tilausvahvistusta Kodinterra.fistä tilatessani?

Tarkista ensimmäiseksi näkyykö veloitus verkkopankin tiedoissa tai katevarauksena maksukortin tiedoissa. Tilaus on onnistunut, jos maksusuorituksessa näkyy maksun viitenumero ja arkistointitunnus. Ota yhteys asiakaspalveluumme, josta tilauksen tiedot vielä tarkistetaan. Mikäli tilauksen maksu on onnistunut, saat tilausvahvistuksen asiakaspalvelustamme

 

 

Missä tilaukseni viipyy?

Toimitusaika on tavallisesti 1-3 arkipäivää. Kun tuotteet on kerätty valmiiksi noudettavaksi, ilmoitetaan asiakkaalle tekstiviestitse ja sähköpostilla. Jos et ole saanut keräilykuittausta myymälästä 7 arkipäivän kuluessa tilauksen teosta, ota yhteyttä myymälään.

 

Mistä näen myymälän tuotteen saatavuuden?

 

Verkkokaupasta pystyt tilaamaan vain sellaisia tuotteita, joita on myymälän varastossa jäljellä. Mikäli saatavuutta ei voida taata, pyydetään tuotteen kohdalla olemaan yhteydessä myymälään tai katsomaan muiden myymälöiden saatavuus.

 

Miksi rekisteröityminen kannattaa?

Rekisteröityneenä saat asiakasomistajahintaisia tuotteita, Bonusta ja maksutapaetua, kun olet liittänyt Osuuskaupan jäsennumeron käyttäjätunnukseesi. Rekisteröityminen ei kuitenkaan edellytä asiakasomistajuutta. Kirjautuneena voit seurata verkkokauppatilauksen etenemistä ja selata aiempia tilauksiasi.  Rekisteröityessäsi luot käyttäjätunnuksen, joka toimii Sokos ja Prisma verkkokaupoissa ja Kodin Terra verkkosivuistolla.

 

 

Saanko Kodinterra.fi:stä löytämäni tuotteen varmasti Kodin Terra-myymälästä?

Se on pyrkimyksemme, mutta saatavuutta ei kaikissa tilanteissa valitettavasti voida taata. Verkkokaupassa näkee, minkä Kodin Terran valikoimiin tuote kuuluu, mutta on mahdollista, että tuotetta ei aina ole hyllyssä. Jos on tärkeää, että saat hankittua tuotteen juuri nyt, ole hyvä ja varmista saatavuus Kodin Terrasta esim. puhelimitse ennen kauppaa lähtemistä.

 

Tuotteen hinta oli muuttunut. Mistä on kyse?

Hintamuutoksia tehdään pääsääntöisesti kerran kuukaudessa, mutta esim kampanjoiden aikana hintamuutoksia voi tapahtua useamminkin. Pääsääntöinen muutospäivä vaihtelee, ja se sijoittuu kuukauden ensimmäiselle viikolle (1-7. päivä). Koko valikoimasta vain pienen osan hinta muuttuu kerralla, mutta varminta on tarkistaa hinta samana päivänä, kun on menossa ostoksille.

 

Miksi saman tuotteen hinta voi vaihdella verkkosivustolla eri Kodin Terra-myymälöitä selatessa?

Jokainen Kodin Terra myymälä vastaa hinnoittelustaan itse, ja saattaa järjestää myös omia kampanjoita.

 

Miksi kaikki Kodin Terran hyllyssä olevat tuotteet eivät näy Kodinterra.fi -verkkopalvelussa?

Jokainen Kodinterra.fi:ssä näkyvä tuote vaatii verkossa näkyäkseen kuvan ja työtä, ja siksi käytännön syistä kaikki tuotteet eivät näy verkossa. On myös tuotealueita esim. kukat, jotka saatetaan myydä myydä loppuun hyvinkin nopeasti. Päivitämme ja kehitämme verkossa näytettävää tuotevalikoimaa jatkuvasti.

 

Voinko varata haluamani tuotteen Kodin Terrasta, ja tulla hakemaan sen myöhemmin?

Voit tilata tuotteen kerättäväksi aikaisintaa 7 vuorokautta ennen tuotteen noutoa. Varaaminen ei valitettavasti ole mahdollista.

 

Tilaako Kodin Terra tuotteita asiakkaan pyynnöstä?

Tietyillä tuotealueilla, esim isoissa kodinkoneissa, laatoissa ja lattiapäällysteissä Kodin Terroissa pidetään yllä tilausvalikoimaa, johon kuuluu Kodin Terrassa myytävien merkkien perusvalikoimaan kuulumattomia malleja. Siiihen kuuluvia tuotteita pystymme tilaamaan asiakkaan pyynnöstä. Osa tilausvalikoiman tuotteista näkyy myymälän valikoimissa Kodinterra.fissä, mutta tarkan tiedon tilausvalikoimasta saat aina myymälästä.

Kodin Terroissa ei valitettavasti ole palvelua, jossa tuotteita lähetetään myymälästä toiseen.

 

Miten voin liittyä asiakasomistajaksi?

Asiakasomistajaksi voit liittyä täällä

 

Sivun alkuun