Asiakaspalvelu

Osto-opas

Verkkokaupasta ostamisessa on neljä päävaihetta:
1. Etsi ja valitse tuotteet
2. Siirry ostokoriin
3. Anna toimitusehdot
4. Maksa

Ostaminen ei vaadi rekisteröitymistä. Rekisteröityminen tekee ostamisesta kuitenkin helpompaa ja tällöin ostoista saa myös Bonusta.

1.1 Tuotteiden etsiminen

Löydät haluamasi tuotteet joko käyttämällä verkko-kaupan hakutoimintoa, selaamalla valikoimaa osastoittain, tuoteryhmittäin tai merkeittäin.

Haku-toiminnon kautta tuotetta voi etsiä tuotteen nimen tai tuotekuvauksen perusteella. Kun syötät hakukenttään kaksi kirjainta tai enemmän, hakutoiminto alkaa automaattisesti ehdottaa hakuun sopivia tuotteita. Hakutuloksia voi rajata valitsemalla hakutulossivun vasemmasta reunasta yhden tai useamman täsmentävän kriteerin tai hintaryhmän. Jos hakutuloksia on paljon, näytetään tulokset useilla sivuilla, joita voi selata nuoli-näppäimiä tai hakutulossivun numeroa käyttäen.

Valikoimaa voi selata hakemiston kautta osastoittain, tuoteryhmittäin tai merkeittäin. Hakemisto avautuu klikkaamalla "Selaa osastoittain linkkiä", jonka jälkeen listasta valitaan haluttu osasto ja sen jälkeen haluttu tuoteryhmä. Tuoteryhmän tuotteet näkyvät ensisijaisesti myynnin mukaisessa järjestyksessä. Lajittele-nappia painamalla tuotteet voi järjestää nimen, hinnan tai uutuuden mukaan.

1.2 Tuotteiden valinta

Tuote valitaan ostoskoriin tuotelistauksesta klikkaamalla ostoskorin kuvaa tai tuotesivulta klikkaamalla "Lisää"-nappia. Tässä tuote vasta lisätään verkkokaupan ostoskoriin, tilauksen vahvistaminen ja maksaminen tehdään myöhemmässä vaiheessa. Ostoskori ei varaa tuotetta: Tuotevaraus tapahtuu vasta tilauksen maksun jälkeen.

2. Ostoskori

Kun olet siirtänyt haluamasi tuotteet ostoskoriin, voit ostaa tuotteet antamalla toimitustiedot ja maksamalla ostokset. Siirry verkkokaupan ostoskoriin klikkaamalla sivun oikeassa yläreunassa olevaa ostoskori-kuvaketta. Ostoskorissa näet valitsemasi tuotteet ja ostosten kokonaissumman. Voit halutessasi poistaa tuotteita korista tai lisätä niitä toivelistalle myöhemmin ostettavaksi. Jos haluat jatkaa ostoksia, pääset takaisin kauppaan klikkaamalla "Jatka ostoksia"-näppäintä. Jos haluat ostaa tuotteet, paina "Jatka kassalle"-näppäintä.

3. Toimitustiedot

Siirryttäessä ostoskorista kassalle annetaan seuraavaksi tilauksen toimitustiedot. Jos et ole kirjautunut verkkokauppaan, voit jatkaa seuraavassa vaiheessa joko kirjautumalla, rekisteröitymällä tai jatkamalla ilman kirjautumista. Rekisteröityneelle asiakkaalle toimitustiedot on täytetty valmiiksi. Halutessasi voit muuttaa toimitusosoitettasi, lisätä uuden toimitusosoitteen tai valita toimituksen myymälään. Jos jatkat kirjautumatta, pyydetään sinua seuraavaksi syöttämään toimituksessa tarvittavat nimi- ja osoitetiedot. Voit halutessasi valita toimituksen myymälään, kotiin tai postiin. Kun olet tarkastanut, että toimitustiedot ovat oikein, jatka maksamaan klikkaamalla "Jatka kassalle"-näppäintä. Jos haluat muuttaa ostoskorin sisältöä tai jatkaa ostoksia, klikkaa "Palaa ostoskoriin"-näppäintä

4. Maksaminen

Voit maksaa ostoksesi joko yleisimpiä luottokortteja suomessa myönnettyjä (Visa, Visa Electron, Mastercard) tai verkkopankkeja (S-Pankki, Nordea, Osuuspankki, Aktia ja Paikallisosuuspankit, Ålandsbanken, Handelsbanken, Sampo ja Tapiola) käyttäen, tai voit valita maksutavaksi S-Verkkokauppatili-osamaksun tai laskun. Jos käytössäsi on alennuskoodi, syötä koodi sille varattuun kenttään ja paina "Aktivoi koodi" -näppäintä. Tällöin alennus aktivoituu ja se hyvitetään ostosten summasta. Jos keskeytät maksamisen koodin aktivoinnin jälkeen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme käyttämättömän koodin aktivoimiseksi uudelleen. Valitse haluamasi maksutapa luettelosta, lue ja hyväksy ostoehdot, ja paina sen jälkeen "Siirry maksamaan"-näppäintä. Tällöin pääset valintasi mukaan syöttämään luottokortin tiedot, maksamaan verkkopankkisi palvelussa tai täyttämään osamaksusopimuksessa tai laskussa tarvittavat tiedot.

5. Tilausvahvistus

Kun maksu on hyväksytty, palaat tilausvahvistussivulle, jossa on kerrottu tilauksen tiedot: tilausnumero, tilausaika, toimitusosoite, toimitustapa, maksutapa, tilauksen summa, arvioitu toimitusaika ja tilauksen sisältö. Tilausvahvistussivun voi tulostaa klikkaamalla "Tulosta kuitti"-näppäintä. Varsinainen tilausvahvistus lähetetään automaattisesti toimitustiedoissa antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Tilausvahvistus on kuitti tilauksestasi, joka toimii myös takuukuittina ja siksi se kannattaa säilyttää.

6. Toimitukset ja niiden seuranta

Tilaukset toimittaa Kukkari Oy. Toimitusosoitteen tulee olla verkkopalvelussa ilmoitetulla toimitusalueella Suomessa (huom. ei toimitusta Ahvenanmaalle tai saaristoon). Tilauksia ei toimiteta ulkomaille. Tilaaja voi valita toimitusosoitteeksi ja vastaanottajaksi muun kuin oman osoitteensa. Asiakas vastaa siitä, että hänen tilauksellaan ja asiakastiedoissaan antamansa tiedot ovat oikein. Tilaus pakataan tuotteiden edellyttämällä tavalla. Tilauksen mukana toimitetaan lähete tilauksesta. Toimitustapa valitaan ostoskori-sivulla.

Kotiinkuljetus: Tilaus toimitetaan perille asti asiakkaan antamaan toimitusosoitteeseen (kotiinkuljetus). Kotiinkuljetus koskee vain osoitteita, joihin on kiinteä tieyhteys ja jotka sijaitsevat verkkopalvelussa ilmoitetulla toimitusalueella. Kotiinkuljetuksen yhteydessä tilauksen tiedoissa tulee ilmoittaa vastaanottajan puhelinnumero, johon kuljettaja ottaa yhteyttä sopiakseen kuljetuksen ajankohdasta. Lisäksi tilauksen yhteydessä pitää ilmoittaa mahdollisimman tarkasti paikka, johon toimitus halutaan asiakkaan pihalla. Paikka, johon tuotteet halutaan sijoittaa, tulee lisäksi merkitä näkyvällä tavalla. Valitse sijoituspaikaksi avoin paikka, jonne kuljetusajoneuvolla pääsee. Kuljetusajoneuvon on päästävä noin 10 – 12 metrin päähän sijoituspaikasta.

7. Asiakaspalvelu

Jos sinulla on kysyttävää tilaamiisi tuotteisiin tai tilaukseesi liittyen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme joko palautelomakkeella tai puhelimitse 010 76 290 (puhelun hinta 0,0835 € / puhelu + 0,1209 € / min.) Jos sinulla on kysyttävää lasku- tai osamaksulla maksamiseen, ota yhteyttä joko sähköpostilla s-verkkokauppa@collector.fi tai puhelimitse 020 743 49 17 (ma - pe 9 - 17).

8. Tuotteiden palauttaminen

Etäkaupassa kuluttaja-asiakkaalla on 14 vuorokauden maksuton peruuttamisoikeus, joka koskee myös virheettömiä tuotteita. Palauttaminen tapahtuu reklamaation tekemisen jälkeen. Koska tuotteet eivät ole palautettavissa normaaliin tapaan postin välityksellä, on asiakas velvollinen maksamaan palautuskulut todellisten rahtikustannusten mukaan. Asiakkaan tulee välittömästi tilauksen vastaanottamisen jälkeen tai viimeistään 7 päivän kuluttua tilauksen vastaanottamisesta tarkistaa tilauksen kunto ja tilatut tuotteet.

Sivun alkuun
Ota yhteyttä
Ohjeet

Ota yhteyttä

Voit kysyä tai antaa palautetta sähköisesti
Palautelomake ›

Kodin Terra myymälät yhteystiedot ›
Verkkokaupan asiakaspalvelu ›

Ohjeet

Vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin:
Lue vastauksia ›

Voit myös etsiä vastauksia kysymyksiisi asiakaspalvelusivuillamme.
Siirry asiakaspalvelusivulle ›